hp och jag




image20



Jag säger som Schulman; vad är sannolikheten? Och som nån annan sa, cirka 8 på en miljard om man bortser från frekvensen av fordon på en viss plats eller spridningen av fordonsägare över Sverige. Däremot har man tagit hänsyn till de 148 kombinationer som är förbjudna. I love it! Får däremot lite ont i magen av sannolikhetslära. Idag har jag farit över halva småland och har därför lite, numera sällsynt, egentid ikväll. Jag och min dator. Mycket nöjd. Tar mig tid att fundera också. Det är kallt idag och jag har hamnat i blåsväder. Men som Douglas Adams sa; ironi är (intelligenta) människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul. Grannarna spelar dansbandsmusik från två olika håll på gården och nånstans mitt i, dvs där jag befinner mig, kolliderar skiten och gör mig alldeles vimmelkantig av ondska. Och på tal om det så har jag bestämt mig för att inleda mitt nya decennium storstilat. Vet inte riktigt hur det ska gå till men jag har ju X antal månader på mig. Och nu fick jag ont i magen igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0