Ordning och reda...



image10


...löning på fredag. Jag helgarderar aldrig och dessutom är ordning för idioter. Det var i vilket fall på tiden att kontot fylldes på. Min kost började bli något ensidig. Och så älskar jag att köra bil och lyssna på musik men på senare tid i takt med att jag blivit djärvare på vägarna så har jag utvecklat en fobi mot civila poliser. Ögontjänare som jag är saktar jag därför ner lite diskret så fort en saab eller volvo uppenbarar sig. Ibland finner jag mig stirrandes in i potentiella polisers bilar i jakt på gömda kameror. Och självklart vet jag exakt var hastighetskamerorna står utställda. Man vill ju inte fastna i "fastighetskontrollen". E retar mig för mina små felsägningar som jag i upphetsade tillstånd yttrar. Jag har iallafall inte fastnat i någon. Och jag börjar inte gråta av nervositet när jag blir stannad för rutinkontroll. Hon är så söt min E. Tyvärr har hon dåligt inflytande på mina körvanor. Innan hade jag inga som helst problem med att reta gallfeber på mina medtrafikanter genom att köra laglydigt. Egentligen har inget av ovanstående att göra med normens vara eller icke vara. Sanningen är smutsigare än så. Jag har några egenheter men så länge det inte stör mig så är dom rätt underhållande. Jag kanske inte kan ligga exakt på 90 utan snarare minst 10 kilometer över bara för att och kanhända måste klockan slå midnatt innan jag släcker lampan och möjligtvis sväljer jag tre gånger om jag ser något vackert. Det var iallafall mycket jobbigare förr när jag var tvungen att blunda med vänster öga, stampa tre gånger med höger fot och peka fuck you när jag såg något FULT. Kunde bli lite jobbigt ute bland folk. Jag tycker oftast inte om folk. Jag låter kanske lite dryg idag och det må så vara. Jag måste kräka av mig lite när jag tvingats vara för trevlig. Varför ville alla mammor släppa iväg sina ungar med mig när vi var yngre? Varför fick jag förtroendet att tända ljusen i kyrkan varje julavslutning i småskolan? Jag tror att alla hämningar börjar ta ut sin rätt. Men jag är inte dryg. Jag har bara pms och mina små egenheter. Ja, vi har så trevligt ihop.



Kommentarer
Postat av: Becca

Den där bilden passar så bra in på mig just nu! Jag liggar här i min säng med en stukad fot. Kommer SÅ JÄVLA LÄGLIGT nu med tanke på att jag ska till Sthlm och jobba tisdag-torsdag... Jag var uppe o försökte gå på den...gick inte... Jävla O' Reillys o den jävla trappan. Känner mig lite ensam. Har ingen mat o inget bandage. Måste fixa nån som kan fixa.

2007-05-27 @ 12:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0